dinsdag 30 oktober 2012

Mopperkont

Ze noemen mij mopperkont. Dat ben ik ook -soms- maar wat wil je? Ze kunnen verdorie mijn achternaam niets eens spellen. Of erger nog, ze verbasteren 'm met die ergerlijke voorde-variant. Onzorgvuldig! Kijk uit je doppen, zou ik zeggen. Hoe moeilijk kan het zijn! En dan nog iets: waarom heeft deze intercity nu weer géén wifi! Dan weer wel, dan weer niet, geen peil op te trekken. NS, maak je keuze. Voor wél natuurlijk! En laat die zijden sok van een conducteur zijn waffel dicht houden met z'n 'we arriveren acht minuten te laat op station Haarlem vanwege een rood sein'. Rijden met die handel. Op groen die seinen. Zorg nou 's dat je op tijd bent. Daar word je voor betaald. Enig idee hoe duur zo'n jaarabonnement is? Dan wens ik als betrouwbaar consument wel waar voor m'n geld. En wifi, en op tijd, en niet zo zeiken door die intercom. En waarom heeft een iPad niet eens een fatsoenlijk tekstverwerkingsprogramma met een flinke delete-knop? Steeds dat gebemoei met spelling, hoofdletters en spaties. Ik maak zelf wel uit wat ik wil typen!
En voor ik het vergeet: kan de leiding van busbedrijf Connexxion dit weekend nog een begin maken met het ontslaan van chagrijnige buschauffeurs? Zodat ik daar a.s. maandag al profijt van kan hebben. Thanks!
Dus hoezo 'mopperkont' als de rest van de wereld het zo laat afweten?

1 opmerking:

Leendert zei

Ja, dit is een erg land. Laten die buschauffeurs een voorbeeld nemen aan de Britse, die nog stoppen en wachten als je aan komt rennen, die koffers (niet eens zulke zware) en kinderwagens de bus in helpen sjouwen. Nee, we leven in een naar land. Hoezo, een paradijs op aarde? Zo kun je alles wel een paradijs op aarde noemen.