zondag 14 juli 2013

Haglundse Exostose

Sinds kort maak ik deel uit van de Haglundse Exostose Club, een groepje strompelaars met stevige verdikkingen op het hielbeen - vaak het voorkeursbeen - die de schoenen laten knellen. Waardoor lopen geen vanzelfsprekendheid en zeker geen pretje meer is. Dat begint al bij het opstaan. Juist bij het opstaan, als de voeten na een verkwikkende nachtrust weer aan de bak moeten. Als een houten Klaas schuifel ik naar de badkamer. Rechts met Haglundse Exostose en links met een pijnlijke Achillespees Tendinopathie. Het duurde even voor de heren medici er een naampje aan konden hangen, maar Alex, de fysiotherapeut, hakte knopen door. Met google images demonstreerde hij lotgenoten op internet. Dankzij de blessures verkeer ik sinds enkele maanden in de medische molen. Huisarts en sporttherapeut konden geen uitkomst bieden, maar nu heb ik Alex, Maarten en Mike, een waar A-team op voetengebied. Mike met zijn ergonomische zolen, Alex met zijn shock wave therapie en dokter Maarten met zijn analyses en diagnoses. Samen gaan ze voor mijn genezing. Dat is een fijn gevoel. In september begint het volleybalseizoen weer. Het kan geen kwaad die jongens een beetje onder druk te zetten. Dat houdt het spannend.
 

Geen opmerkingen: