vrijdag 31 januari 2014

Boze reactie

Niet iedereen is gecharmeerd van mijn blog getuige onderstaande reactie:

Meneer Soleil,

Hoewel ik in principe van harte toejuich dat iedereen vooral zijn eigen behoefte doet op het internet moet mij van het hart - omdat ik er geen moordkuil van wens te maken - dat ik uw schrijvelarij op uw blog diep onder de korenmaat vind. Ik ben niet zo'n typje dat op elke mug schiet, maar als mijn grenzen overschreden worden, roept dat de douanier in mij wakker. Ik volg u al een tijdje en u gaat bergafwaarts. Met als tijdelijk dieptepunt dat ronduit beledigende stukje over die saladedame. Misselijk hoe u de zaak slechts van één kant belicht. Ooit gehoord van hoor en wederhoor? Ik ken u niet, maar u zult wel mager zijn. Het vooroordeel druipt van dat spottende verhaal af. Heeft u er veel lol om gehad met uw dunne vrienden die u ogenschijnlijk zult hebben? Dat de dame in kwestie kampt met eten ontgaat u geheel en al. In plaats van zo'n omlaaghalende blog op internet waarin u medemensen neerzet als varken, om precies te zijn in dit geval als zeug, als dikke vette zeug om het beeld verder te vervolmaken op de manier zoals u zou doen, had u er beter aan gedaan haar een toereikende hand te steken. Maar nee, u biedt een been en trapt haar daarmee liever nog verder in de modder door haar knuisten met marsen in handen te geven. Als u goed had geobserveerd, dan had u ten eerste gezien dat het minimarsen waren - zo dun als u bent, zo dik maakt u uw verhaaltjes - en ten tweede dat de betreffende saladevrouw in kwestie één brok mannenhunkering was. Eethonger is voor 80% een hormonenaangelegenheid -oesterogeen - maar u maakt niet de minste indruk daarvan op de hoogte te zijn. Klaarblijkelijk bent u zelf de oorzaak geweest van die vreetbui, maar schijnbaar is u dat volledig ontgaan. U bleef steken in uw boek. Lezen en schrijven, daar zou u eens zo'n belachelijkmakend berichtje aan moeten wijden. Alsof er niets beter te doen is. U maakt wel vaker mensen te schande en u zal zich er wel achter verschuilen dat u alles fictievelijk bedoelt, maar met dat salademens vloog u ernstig uit de korte bocht. Maar wie schertst mijn verbazing, een verhaaltje later blijkt u ook nog een raszuivere crimineel. Onder het mom van verhuftering maakt u een compleet onschuldige tot hufter, jat zijn geld en wil dan zelf getoonaard worden als Robin Hood. U maakt bejaarden medeplichtig, rollator en al! In één woord schofterig. Ik ben overwegend de politie op de hoogte te stellen met uw eigen verhaaltje als bewijsvoering. Wat ik in elk geval ga doen is u ontvolgen. Ik zal ook flink anti-reclame maken voor uw blog. En dat boek van u, waarin u, aan de voorkant af te lezen, nog meer dikke mensen te kakken zet, exclusé le meau, zal ik aanraden... als brandstof voor de open haard! Goedemiddag. 

Naam en adres bekend bij de directie van Goochel


 

3 opmerkingen:

Leendert de Vink zei

Je reinste fictie. Daar zit geen greintje factie bij.

Unknown zei

Dat zal jij weten. Dit was de eerste hatemail niet. Maar je hebt geen keus als blogger, je moet door, steeds maar door...

Leendert de Vink zei

Het is zó verslavend. Ik heb er geen woorden voor. Had ik dat geweten... Maar opvang is er niet. Je moet het allemaal zelf oplossen. Dus schrijf je maar door en door. Het is dat scherm, dat toetsenbord, wat bezit van je genomen heeft. 'Gooi het dan het raam uit.' Maar dat kan ik ook niet over m'n hart krijgen.