vrijdag 8 januari 2016

Marjoleinen

Vandaag vraag ik graag aandacht voor vrouwen die de naam Marjolein dragen. Ik ken er niet veel, maar de Marjoleinen die ik ken, vormen een bijzondere categorie. De subcategorie Marjolein, overigens in een enkel geval geschreven als Marjolijn, wordt over het algemeen bevolkt door lange slanke vrouwen die graag pastelkleurige vestjes aantrekken met daaronder een simpel bloesje. Ze houden van basic jeans en dragen vaak een bril bestaande uit een bruin hoornen montuur met ronde glazen. Ze zijn bescheiden, vriendelijk en behulpzaam, maar vaak ook een tikje verlegen en onbeholpen. Zonder dat ze het zelf weten maken die laatste twee eigenschappen Marjoleinen verdomd aantrekkelijk. Laatst ontmoette ik een nieuwe Marjolein. Ze voldeed volkomen aan de door mij gegeven beschrijving. Deze droeg haar lange donkerblonde haar in een paardenstaart. Toen ze zich voorstelde, schudde die staart vrolijk heen en weer. Het leek of ze kwispelde. Typisch Marjoleinenvertoon: een onzeker glimlachje rond de mond, een beetje schutterige motoriek bij het handen schudden, maar wel ondertussen heel geraffineerd dat haar laten dansen. Nee, leer mij de Marjoleinen kennen. Volgende keer in deze rubriek de Sylvia's. Toch een heel ander kaliber vrouwen.
Voor meer informatie over Marjoleinen kunt u terecht op www.leermijmarjoleinkennen.nu.

Geen opmerkingen: