woensdag 15 augustus 2007

Buren (2)

De buitendouche van de buren staat er desolaat bij. Het weer is er niet naar om eronder te gaan staan. Dicky heeft nog geen behoorlijke kans gehad om op strand te zitten. Althans het plaatselijke strand, want momenteel zijn Dicky en Zeeg in Spanje. Een last-minute naar Benidorm. Het klinkt als een jaren tachting bestemming. Costa Brava, Costa del Sol, Benidorm.
Daar ga je naartoe als je echt niets anders kunt bedenken. Misschien kom je Frits Bom tegen, alias de vakantieman, die je een kaart van Europa voorhoudt en je met de nodige ironie opdraagt Benidorm eens aan te wijzen. En dat je dan aarzelend je vinger richting IJsland of Oostenrijk brengt. Lachen! Het zou Dicky zomaar kunnen overkomen, maar ze zou er niet mee zitten.
Toen Zeeg op zee was-hij vaart- verzamelde zij een stapel brochures van een halve meter hoog bij het plaatselijke reisbureau die ze allemaal van kaft tot kaft doornam. In het weekend legde ze haar voorlopige conclusies voor aan haar onwetende echtgenoot.
-Zeeg, ik heb wat van die boekjes gehaald.
-Boekjes? Wat voor boekjes?
-Reisboekjes. Gaan we als jij vrij bent in augustus lekker weg. Lekker op vakantie.
-Weg? Ik hoef niet weg. Ik ben altijd weg.
-Zeeg, een weekje weg, een weekje naar de zon, dat is heerlijk.
-Mens, het is hier toch ook heerlijk. Alles bij de hand. Lekker tuintje, strand, buitendouche.
-Er even tussenuit is weer 'ns wat anders.
-Waar wou je dan heen?
-Nou, hoe heet dat eiland met die parkieten?
-Parkieten? Ik ken g... O, kanaries, je bedoelt de Canarische eilanden?
-Ja, staat hier ergens in dit boek. Acht dagen all inclusief, 850 euro p.p.
-En wat heb jedan?
-Nou, all inclusief. Alles gratis, dus.
-Een beetje bakken bij het zwembad, beetje zwemmen, beetje bieren.
-Ja, lekker lui niks doen.
-Acht dagen lang niks doen. Voor 1700 euro. Da's een hoop geld. Als je thuis blijft ...
-Zeeg, ik wil op vakantie. Naar de zon.
-1700 euro, Dick, alsof je een emmer leeggooit.
-Wat kan jou die rotcenten nou schelen. We hebben het toch?
-Is er niks goedkopers? Dichterbij?
En zo werd het Benidorm. Zelfde vakantie, veel minder geld. Zeeg tevreden, Dicky tevreden.
Ik kreeg vandaag een kaartje met de tekst "HG Dicky en Zeeg" met daaronder een zonnetje met 40 erin. Op de voorkant een plaatje van twee gebruinde, kogelronde damesbillen met daarboven in gele hoofdletters "HOT HOT HOT BENIDORM".
Zeegs humor.
Wat zal hij zich vervelen.

1 opmerking:

Roderick zei

Ik heb sinds een lange tijd ook een buitendouche gekocht. Het is voor mij en de kinderen heerlijk om lekker warm te douchen buiten.