zondag 13 november 2011

Herschrijven

Ik schrijf. Daarna volgt een eindeloos proces van herschrijven, herschrijven, herschrijven, herschrijven. In een van mijn vele notitieblokjes - momenteel vier stuks in mijn tas - noteer ik met veel pijn en moeite een pagina vol. Vervolgens streep ik een kwart tot een half weg. Terwijl ik een hekel heb aan gekras. Ik wil ordentelijke bladzijden in keurige letters. Er zit vaak niets anders op dan de bevlekte pagina integraal over te schrijven. In de hoop op een mooi, foutloos exemplaar. In de hoop ook dat gaandeweg het overschrijven de tekstkwaliteit inhoudelijk zal verbeteren door wijziginkjes aan te brengen. Bijvoorbeeld dit stukje, ik schreef het opnieuw op. De volgende woorden sneuvelden: en, en, zinnen, streep, geklieder, schoon, vormen, schrijf en de. Mocht dit stuk de weblog halen, dan wordt de boel opnieuw gewikt en gewogen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ha Peter,
Mooie minimalistische verhaaltjes schrijf je!
Groet,
Leendert
(huizezeezicht.blogspot.com)