woensdag 25 januari 2012

In en uit

Ik doe niet zuur over de NS. Poog mij daarmee te onderscheiden van de rest van Nederland. Maar de mededeling van de conducteur vanmorgen in de trein naar A'dam C sloeg echt helemaal nergens op. De trein had 5 minuten vertraging, het was me niet eens opgevallen, zo spannend was mijn boek. Dat kwam, zo liet de NS'er weten, omdat er zoveel mensen in en uit moesten stappen. Excuses daarvoor.
Ook ooit gehoord als NS-smoes: we zijn te laat, omdat
Er een koe op de rails stond tussen R'dam en Den Haag HS;
De machinist nog even de Metro uit wilde lezen;
Er per se iemand met een rolstoel in wilde stappen;
De conducteur zich verslapen had;
Het fluitje van de conducteur zoek was;
De machinist uitgerangeerd was;
Het rode sein maar niet groen wilde worden;
De machinist niet spoorde.

2 opmerkingen:

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Unknown zei

Het is inderdaad opvallend hoe mededeelzaam de NS is geworden. Maar goed de vertraging was bij mij op hetzelfde stuk opgelopen tot 15 minuten, omdat we telkens andere treinen voor moesten laten gaan.