woensdag 17 augustus 2016

Dubai

Dubai is de hoofdstad van de Verenigde Arabische Emiraten. Een golfstaat met een hoop geld. Althans dat was zo, nu gaat het allemaal wat minder. Niet dat je dat aan het vliegveld af kunt zien. Het is hier zo groot, dat je met een trein van de ene gate naar de andere moet. Onderweg pracht en praal, kitscherig, maar toch. Alleraardigst personeel dat in iets dat op Engels lijkt de weg wijst. En hoe zit het eigenlijk met het islamitisch gehalte van deze staat? Bij de wc's is een gebedsruimte, een voor mannen en een voor vrouwen. Ik heb er even gebeden, want ik moet zo meteen weer in het vliegtuig. Dubai-Auckland is de verste afstand die een vliegtuig zonder tussenstop kan halen. Als Allahs zegen daar maar op rust. Met de kerosine in de tank kun je een zwembad vullen. Er is hier op het vliegveld trouwens ook een zwembad. Ik had daar op gerekend, want in mijn handbagage zit mijn zwembroek. 's Even kijken. Ja, warempel, daar zie ik een bordje.


Geen opmerkingen: