zaterdag 10 januari 2015

Sigaretten halen 230 - intermezzo


Tanja Tangerine en ik hadden wel een probleem. Twee eigenlijk, te weten haar man en mijn vrouw. Althans in mijn beleving. Dat had alles te maken met mijn idee over onze relatie. Wat ik nu begonnen was met Tanja betekende het einde van wat al ruim twintig jaar duurde met mijn echtgenote. Kijk, als ik een nieuwe auto kocht ruilde ik mijn oude in. Dat lag voor Tanja anders. Zij kon zonder bezwaar een nieuwe auto kopen en gelijkertijd de oude behouden.

'Zie ik jou toch af en toe in dit hotel?' opperde ze zakelijk. 'Gewoon als onderdeel van mijn werk. Met de ene auteur eet ik, met ander eet en drink ik, zeg maar.' Ze lachte om haar eigen formulering, maar ik zag er de mop niet van in. Het was toch godgeklaagd dat ze mij degradeerde tot zakelijke wip. Ze geilde gewoon op beroemde schrijvers. Wie weet wat ze met die anderen deed. Ik werd even onpasselijk.

Tanja stapte uit het bed en liep naar de badkamer. Ze had de mooiste billen van het westelijk halfrond. Voor zover ik daar een inschatting van kon maken. Terwijl zij douchte, beet ik in het kussen en gromde er zachtjes bij. Ik was jaloers. Op haar man en op al die andere schrijvers met wie ze ook afspraken had.

Ze kwam terug, geurend en onafgedroogd. Zo had ik haar het liefst. Ze liet zich vallen op het donzen dekbed.

'Gaan we ontbijten?' vroeg ze. Ze lachte haar witte tanden bloot.

Geen opmerkingen: