dinsdag 25 maart 2014

Vlees

En dat is dan vlees van de keurslager, nou, ik kon blijven kauwen, ik kreeg het gewoon niet weg. Ik zeg tegen Jan, zeg ik, nou daar ga ik ook nooit meer, zeg ik, je betaalt een hoop geld maar kwaliteit, ho maar. Zo is het toch, zeg dat het niet zo is, hartstikke duur maar kwaliteit, ho maar. Ik weet niet waar die koe had gestaan, ik denk op een autokerkhof want dat vlees was taai als een ouwe autoband. En dan het mooie, ik kom een week later bij de Dirk, koop daar een stuk vlees waarvan je denkt, nou dat zal wel niks wezen, en wat blijkt, het is gewoon super. Je kon het gewoon zuigen, zo zacht, nou kom daar maar 's om bij een keurslager heden ten dage. Trouwens, ik had laatst biefstuk, weet je waar, biefstuk van de Lidl, de Lidl of all places. Nou, dan denk je ook wat zal dat worden, wat zal dat zijn. Nou ik zeg 't je, 't was een superbiefstuk, echt zelden zo'n lekkere biefstuk verhapstukt. Kijk, je krijgt geen garanties, nergens niet, maar bij de Lidl kun je je geen buil vallen, toch. Hartstikke goedkoop en toch lekker, de juiste combinatie, niks anders. Nee, ik ben fan van de Lidl. Ik weet heus wel dat het daar ook mis kan lopen, dat heb ik ook meermaals meegemaakt, maar dan betaal je niet net als bij de keurslager de hoofdprijs met vlees dat achteraf niet te kanen is. Want dat was het. Je denkt, nou dan gooi ik er toch wat kruiden op, van die vleeskruiden weet je wel, ja vooral zout natuurlijk, lekker pittig, eigenlijk gewoon bedoeld om de muffe smaak van dood vlees te verhullen, dus ik doe er flink van die kruiden op en dan nog is het niet te vreten. Ik druk me nog mild uit. Echt hoor, ik druk me nog mild uit. Vlees van de keurslager, m'n hoela.