donderdag 14 augustus 2014

Sigaretten halen 81

'Met Theo Bilderberg.'
'Edwin Soepboer hier.'
'Soepboer, eindelijk, waar zat je nou? Ik wil weten of je de deadline haalt.'
'Komt goed, Theo, reserveer maar een hele pagina. Ik was even buiten beeld, buiten westen om precies te zijn. Ziekenhuisopname, politiegedoe, kortom gezeik.'
'Niets ernstigs mag ik hopen?'
'Flinke hersenschudding. Confrontatie met de zware criminaliteit van het dorp. Maar 't komt goed. Spectaculaire foto's. Lekker ranzig. Durft De Roeptoeter dat aan?'
'Tja, nou ja, het ligt eraan hoe ranzig.'
'Wil je die primeur nou of niet? Ik kan ook meteen door naar de Telegraaf. Dus zeg het maar.'
'Nee, het is goed, Soepboer. Wanneer kom je over de brug? Kun je wel schrijven met een hersenschudding?'
'Ach, welja. Ik was vroeger oorlogscorrespondent, weet je nog. Wij schreven onze stukkies terwijl de kogels om je oren floten en de granaten insloegen. Dus wat zou zo'n hersenschuddinkje nou. Je gaat alleen maar scherper denken als de grijze massa even door elkaar is geshaket. Vanavond uiterlijk heb je mijn stuk en de foto's.'
'Okido dan.'
'Ja, okido.'


Geen opmerkingen: