vrijdag 22 augustus 2014

Sigaretten halen 89

'Wacht even, wacht even, wacht even!' Commissaris Turlings klonk behoorlijk overstuur. Dat nam niet weg dat wachtmeester Jacobi popelde om nog wat extra olie op het vuur te gooien.
'Dus als ik je goed begrijp, dan is Richard the Knife ontsnapt uit het Prinses Irene Hospitaal en zijn Bijleveld en Sprenkelbach Meijer alsof er geen vuiltje aan de lucht is, alsof ik ze niet van de zaak Martha Janssen heb afgehaald, alsof...'
'Ja,' onderbrak Jacobi temend, 'en dat is nog alles wat die twee betreft.'
'Hoezo!?' Turlings krijste nu, op het hysterische af.
'Ze hebben Taco Stutterheim naar huis gestuurd en...'
'Taco naar huis gestuurd! Zijn ze nou helemaal van de pot gepleurd.'
'En,' vervolgde Jacobi onverstoorbaar, 'dan vinden ze het ook nog nodig van bil te gaan in cel 3. Mocht u het niet willen geloven, daar heb ik dus beelden van.'
Dit keer bleef reactie uit aan de andere kant van de lijn.
'Commissaris? Bent u daar nog?'
'Ik ben zo bij je, Jacobi. Het mag dan weekend zijn, dit varkentje kom ik direct en hoogstpersoonlijk wassen. Leg de formulieren voor schorsing maar klaar.'
Jacobi trok het laatje met formulieren met een zekere graagte alvast open.
'En dan nog iets, Jacobi, bel Stutterheim en zeg 'm dat ie zich vanavond voor overleg moet melden bij mij thuis. 8 uur. Geen seconde later. Duidelijk?'


Geen opmerkingen: