donderdag 18 september 2014

Sigaretten halen 116

Opnieuw deed Anna een poging de slaap te hervatten, het bed was echt heerlijk, maar opnieuw ook werd haar interesse gewekt door iets wat sterker was dan slapen. Theo stond in de badkamer te bellen. Met die Benny natuurlijk. Juist omdat hij zacht sprak, moest Anna wel luisteren, of ze wilde of niet. Ze hoorde slechts onverstaanbaar gebrom dat licht versterkt werd door de akoestiek van de betegelde badkamer. 
Anna ging rechtop zitten, gaf de balkondeur die openstond een duw om het geluid van buiten buiten te sluiten en concentreerde zich. Terwijl ze dat deed, besefte ze dat ze zich weer, in Theo's termen, op privéterrein wilde begeven. Wat had ze te maken met zijn geheimzinnige telefoontjes? Niets natuurlijk. Maar wat er dan zo geheimzinnig was, wilde ze wel graag weten. Als ze verder naar voren leunde, haar linkeroor naar de badkamer gericht, kon ze flarden van woorden onderscheiden. 
Drie tellen later stond ze met haar oor tegen de badkamerdeur. Ze verstond nu woorden en halve zinnen.
'Dus ik blijf haar... Ze is hier...' Theo lachte. '...nuttige en aangename verbinden... Ik heb ook mijn... Dus naar haar adres... Doe mijn best... Jij en Richard?... Verdomme...' 
Buiten de badkamer vouwde Anna haar handen als een kommetje om haar linkeroor om nog beter te kunnen verstaan wat Theo zei. De gouden armband om haar rechterpols kwam met een klap tegen de deur. Het gesprek in de badkamer stokte meteen.
'Wacht 's, Benny, ik moet even zien wat er in de kamer gebeurt. Bel zo terug.'


Geen opmerkingen: