maandag 20 oktober 2014

Sigaretten halen 148

Richard werd wakker van Benny's stem. Zijn mond was droog en zijn hoofd deed nog altijd pijn. Zijn kussensloop was smoezelig van het bloed. Met moeite duwde hij zichzelf omhoog. Benny stond in zijn blote reet op het balkon, telefoon tegen zijn hoofd, driftig gesticulerend, opgewonden sprekend. Hij zou zo toch niet bij hem in bed gelegen hebben, met dat blote mannenlijf? Er waren natuurlijk grenzen aan hun samenwerking. Met een naakte vent in bed was wel de bloody limit. Er droop een druppel warm bloed in zijn nek. Hij duwde de dekbedhoes tegen zijn achterhoofd. Dat wijf van die Janssen had hem flink te pakken gehad. Terwijl hij haar te pakken had willen nemen. Zijn kans zou nog wel komen, maar ondertussen zat hij in Frankrijk met Benny die aan zijn gat stond te krabben.
'Wij komen naar dat huis van Anna. Ja wij, Richard en ik. Ik weet waar het is. Althans, ik heb het adres. Wat? Wat gebeurt er? Oké, ik bel je later.'
Benny kwam de hotelkamer binnen. Dit keer krabde hij aan zijn kruis.
'He, Rich, je bent wakker. Jeetje man, je bloed als een rund. Dat bed lijkt wel een slachthuis. Wacht, ga liggen, ik probeer het te stelpen.'
Wat kon Richard anders dan zich overgeven aan de zorgzame hand van zijn naakte compagnon. 
'Sorry, Rich, ik even niets anders voorhanden dan mijn onderbroek van gisteren. Maar bij gebrek aan beter...'


Geen opmerkingen: