donderdag 30 oktober 2014

Sigaretten halen 158

Voorbij Lyon begon de file. Drie rijen blikkerend blik met de motorkap zuidwaarts stonden muurvast. Uitgestapte automobilisten en medepassagiers tuurden in de verte waar de zinderende autoslang achter een heuvel verdween. Anderen hingen gelaten tegen de vangrail. Een man nam zelfs de gelegenheid te baat in de berm te plassen.
In zijn BMW doodde Benny de tijd met bellen. Dat wil zeggen, hij belde eerst Richard - geen gehoor - en daarna Theo - geen gehoor. Tweemaal sprak hij de voicemail in.
'Richard, sorry man, je hebt verzorging nodig. Ik kon je moeilijk bloedend als een rund meenemen. Ik haal je op de terugweg op.'
En: 'Theo, Benny hier, laat me even het adres weten van die Anna. Ik sta nu vast, ben net Lyon gepasseerd, maar hoop vanavond toch wel aan te komen. Misschien kun je ondertussen de druk wat ophogen. Kunnen we snel met de poet terug. Ik hoor graag van je.'
De snelweg was onveranderd. Pas na een uur kwam er enige beweging.

Geen opmerkingen: