dinsdag 19 mei 2015

SIGARETTEN HALEN 358

Lezer, Tanja hier. Het verhaal neemt nu wel een bizarre wending. Ik weet niet in hoeverre u de afgelopen dagen op een dwaalspoor bent geraakt met dit nogal overschatte vervolgverhaal, maar neemt u alstublieft van mij aan dat alle afleveringen gewoon van de hand waren van Soleil. Alsof ik zou durven aan zijn werk te sleutelen. Alsof ik illegaal zou inbreken in zijn blog. Ik werp alle verdachtmakingen verre van mij. En de suggestie dat ik Soleil pootje gelicht zou hebben op de hotelkamer waardoor hij uit het raam zou zijn gedonderd is zo absurd dat ik daar niet eens verder op in zal gaan. De maat is voor mij vol. Er zijn grenzen en die van mij waren al enige tijd bereikt. Kijk, de fantasie van een schrijver mag wat mij betreft flink op hol slaan, maar in dit geval raakte ik op niet zo'n fijne manier betrokken. Alsof meneer een relatie met mij zou hebben. Alsof ik invloed zou hebben op wat er in het verhaal gebeurt. En even voor de goede orde, ik heb al jarenlang een vriend en we wonen heel gelukkig bij elkaar. Oké, ik ben na lang aandringen met Soleil meegereden naar België. Daar heb ik nu spijt van en dat heb ik mijn directeur laten weten. Ik keer vandaag nog terug naar Amsterdam. Soleil kan verder in zijn sop gaar koken. Zijn boeken hebben ook nooit bijster goed verkocht en het lijkt ons verstandig de banden met deze loser helemaal te verbreken. Tot zover mijn bericht. Ik laat u over aan de grillen van de " schrijver". Succes.

Geen opmerkingen: