vrijdag 19 december 2014

Sigaretten halen 208

Juist op het moment dat Elly haar telefoon inleverde bij wachtmeester Jacobi ging het ding af. Vragend keek Elly Jacobi aan. Hij knikte. 
Op het beeldscherm lichtte de naam van Zus Bennekom op. Elly draaide zich weg van de balie waar Jacobi zich ontfermde over de eigendommen van Dagobert. Ze kwam nu tegenover Suikerbuik en Zoetemelk te staan die hangend tegen de muur, armen over elkaar, Jacobi's bezigheden gadesloegen. Ze schenen er plezier in te hebben, want ze grijnsden breed. Weer draaide ze bij en liep een paar stappen de gang in.
'Zus?'
'Elly. Goddank. Kan ik je zo spoedig mogelijk spreken. Niet over de telefoon bedoel ik. Kun je...'
'Zus, sorry dat ik je onderbreek, ik kan nu even niet...'
'Het moet, El, het moet, ik...'
'Ik zit vast, Zus, op het politiebureau. Ik leverde net mijn telefoon in. Ik, ik, ik kan geen kant op. Het spijt me. Morgen...'
'Dan kom ik naar jou toe, geen probleem.'
Ik ben ingerekend, Zus, en Dagobert ook.'
'Hoe kan dat?'
'Tja.'
Op Elly's schouder viel de zware hand van Zoetemelk. 'Lever maar in, dame.'
Dame? Was die vent gek geworden!

Geen opmerkingen: